logo

LEGIONWOOD A DAYLE ROBERT GRIXTI

Dayle Robert Grixti, na internetu také známý jako Dark Gaia, pochází z australského Melbourne a momentálně je to novinář na volné noze. Ve svých 22 letech má na kontě knihu povídek, jeden román a šest her. Všechny své hry tvoří Robert v herním enginu RPG Maker. Sám je velkým fanouškem hororů a temných příběhů, což se odráží v jeho tvorbě, ať už jde o temný psychologický román, nebo o hororovou sérii One Night. Momentálně Robert pracuje na třetím díle série Legionwood a postup můžete sledovat na facebookových stránkách Dark Gaia Studios. Co se týče herní branže, jeho největší úspěch je nedávné vydání jeho hry Legionwood 2: Rise of Eternal’s Realm na Steamu. Nejen o podrobnostech, které provázely vydání hry, bude tento rozhovor.

Je ti teprve 22 let a už jsi stihl udělat mnoho her. Kolik ti bylo, když ses rozhodl tvořit hry?

Vždy jsem chtěl tvořit videohry. Když mi bylo pět, na kusy papírů jsem si kreslil levely do různých her. Ve dvanácti jsem objevil Game Maker, se kterým jsem se naučil tvořit jednoduché hry. Chtěl jsem ale dělat RPG a někdy po 15. narozeninách jsem začal používat RPG Maker.

Proč RPG Maker?

Používám RPG Maker, protože je to engine, se kterým jsem za ta léta nejlépe seznámený. Vím, že s mými zkušenostmi s tímto enginem udělám vše, co potřebuji, a nezasekávám se na problémech, které bych měl s jinými enginy. RPG Maker byl první engine, do kterého jsem se ponořil, protože jsem chtěl dělat RPG hry, a od té doby jsem v něm tak nějak zůstal.

Máš ke tvorbě her nějaké spolupracovníky? Jestli ano, jakou část práce na hře odvádějí?

Ne, vše si dělám sám. Někdy mi lidé přispějí svou grafikou či hudbou, ale 95% hry je jen má práce.

Která část při vývoji hry je ta nejtěžší?

Myslím, že je třeba zůstat motivovaný a pořád se někam vyvíjet. Já sám obrovsky prokrastinuji. Když třeba píšu, tak se do toho opřu, píšu několik týdnů v kuse a potom vyhořím a nenapíšu ani tečku třeba pár měsíců. S hrami to mám v podstatě stejné, proto se snažím soustředit na své projekty a mít pořád nějaký pokrok, jinak se stresuji, když má se má práce dlouho nepohne.

Máš nějaké tipy pro začínající vývojáře? Jsi členem komunity nebo fóra, kde se shromažďují ostatní herní vývojáři?

Kdysi jsem byl aktivním členem na pár RPG Maker fórech, ale dnes už na to nemám čas. Nejsem tedy v kontaktu se začátečníky, ale poradil bych jim, aby si určili své tempo a limity. Nezačínejte s velkými projekty, nechte si je na později. Začněte s malými, nejlépe nějakými minihrami. Zjistíte, jaké máte limity, za jak dlouho jste schopni něco dokončit, a vybudujete si důvěru v engine, se kterým děláte.

Každý, kdo si o tobě něco málo přečte, ví, že ve tvých hrách jde zejména o příběh. Co jiného mohou tvé hry nabídnout?

Ano, mé hry jsou hlavně o ději. O čem taky jiném, jsem spisovatel. Když netvořím hry, píšu příběhy. Vždy jsem chtěl, aby mé hry v lidech míchaly zábavu z hraní s emocemi. Proto doufám, že například série One Night v lidech něco zanechá, i kdyby to měl být jen strach o hlavní postavu.

Tvá poslední hra Legionwood 2 se nedávno objevila na Steamu. Gratuluji. Pro hru vytvořenou pomocí RPG Makeru je to velký úspěch. Můžeš nám říct okolnosti, které vydání provázely?

V podstatě jde o jednoduchou situaci. Nezávislé hry, které chtějí uspět na Steamu, musí nejprve projít hlasováním ve službě Greenlight. K mému štěstí se ukázalo, že Degica (lidé, kteří vydávají hry v RPG Makeru na Západě) má smlouvu s Valve. Vše, co jsem tedy musel udělat, bylo přihlásit Legionwood u nich a podepsat smlouvu. Naštěstí lidé od Degicy usoudili, že Legionwood je dostatečné kvality pro vydání na Steamu.

Kromě her už jsi vydal také 2 knihy. Kde se v tak mladém člověku bere tolik nadšení a pevné vůle do práce?

Tak hlavně chci lidem vyprávět příběhy a pomocí nich komunikovat. Pokud chcete tyto věci, musíte se stát známými, čehož chci dosáhnout psaním knih a tvorbou her. Pokud tyto věci nebudu dělat, nikdo o mně nebude vědět, a to by bylo v rozporu s mým cílem. Tato věc mi dává nadšení a pevnou vůli potřebnou k tvorbě.

Kde bereš inspiraci pro tvé hry a knihy? Můžeš čtenářům jmenovat tvé oblíbené autory knih / herní díla?

Má inspirace pochází z mnoha zdrojů. Samozřejmě mám své oblíbené autory i videohry a určitě mají vliv na má díla. Mými oblíbenými knižními autory jsou Stephen King a H. P. Lovecraft (také spousta dalších autorů, ale tito dva jsou hlavní) a mé oblíbené hry spadají pod více kategorií. Miluji RPG hry a také survival horory. Můžu jmenovat pár titulů, jako je Silent Hill, Resident Evil, Final Fantasy, Dungeons and Dragons, Vampire: The Masquerade, Sid Meier’s Civilization a tak dále.

Čeho chceš dosáhnout v herním průmyslu? Jaké jsou tvé další cíle?

Ničeho zvláštního. Rád vyvíjím hry, ale nemám v tomto oboru žádný cíl. Jsem vystudovaný žurnalista a momentálně pracuji jako novinář na plný úvazek. Tvorba her je hlavně můj koníček. Důvod, proč jsem začal své hry prodávat, je, že na jejich tvorbu nemám tolik času jako dříve. Chci tedy, aby se mi můj čas strávený tvorbou také nějak zaplatil.

Tento rozhovor bude přeložen do českého jazyka. Znáš nějaké české hry? Co víš o České republice?

Jeden z mých oblíbených autorů Franz Kafka byl narozen v Praze. Také znám populární zombie hru DayZ, která je vyvíjena v České republice. Koneckonců, jedna z posledních Silent Hill her, Silent Hill Downpour, byla vyvíjena také českým studiem – a to byla sakra dobrá hra.

Děkujeme za rozhovor.

Líbil se ti článek? Okomentuj ho níže.

O AUTOROVI

Ota Stránský

Autor. Odkojen mainstreamem, vzděláván indie scénou. Kromě hraní a povídání si o nezávislých hrách se také zajímá o herní vývoj obecně.


KOMENTÁŘE