logo

RESIDENT EVIL – MUSIC FROM AND INSPIRED BY THE ORIGINAL MOTION PICTURE

Natočit dobrý film podle počítačové (nebo jakékoliv jiné) předlohy je úkol nelehký a kolikrát i nevděčný. Zarytí fanoušci totiž budou srovnávat, hledat, šťourat. Ovšem těm obyčejným to asi bude jedno a budou očekávat jen akčnost snímku. Režisér Paul W. S. Anderson, který měl už předchozí zkušenost s Mortal Kombat, se v roce 2002 pustil do prvního dílu série Resident Evil s Millou Jovovich (Pátý element, Johanka z Arku) v hlavní roli. Existuje někdo, kdo neví, o co v tomto akčním zombie hororu jde?

Film byl sice přijat celkem vlažně, ovšem na svou dobu alespoň obsahoval celkem ucházející soundtrack plný zajímavých interpretů. V něm na úvod řekne Michaela Dicker jako Červená královna větu „Všichni tady zemřete“, aby se v zápětí rozjeli SLIPKNOT a jejich agresivně nu metalová “My Plague“ s melodickým refrénem. Následuje Marilyn Manson se skladbou “The Fight Song“ z alba “Holy Wood“, ke které remix dělal Joey Jordison právě z předchozí kapely. Aby toho nu metalu nebylo málo, jsou tady i drsně se tvářící COAL CHAMBER se skladbou “Something Told Me“ z jejich třetího alba. Po nich konečně přichází stylové osvěžení a elektro-rockoví THE CRYSTAL METHOD koketující s trip hopem. V trochu monotónní “Name of the Game“ z druhého alba hostuje na kytaru Tom Morello z RAGE AGAINST THE MACHINE.

A je to tady zase. V té době mladá kapela ADEMA, skladba “Everyone“ z debutu, a i když se to poslouchá celkem příjemně, tak se nezbavíte dojmu, že tohle tady od dob KORN už bylo hodně krát. Ovšem není se co divit, když v téhle kapele zpíval prý nevlastní bratr Jonathana Davise. U FEAR FACTORY platí, že jejich zpěvák Burton C. Bell naživo moc zpívat neumí, ale ve studiu se dají dělat zázraky, a tak “Invisible Wounds“ patří mezi moje nejoblíbenější skladby od nich. A další nu metal – STATIC-X. Ovšem ti hrají o hodně drsněji, lehce industriálně a víc uřvaně. Alespoň že tak. RAMMSTEIN mě nikdy nebavili, originál v žánru je opravdu někde jinde, ale musím uznat, že ta jejich strojová rytmika se k tomuto filmu hodí. Z jiného soudku jsou následující DEPECHE MODE, kteří zde předělali skladbu “Dirt“ od THE STOOGES z roku 1970. Je příjemně poklidná a procítěná.

No a zase nu metal, tentokrát v podání ILL NIÑO. “What Comes Around“ v remixové verzi zde sice patří k tomu lepšímu, ovšem mezi průměrem to zas taková výhra není. MUDVAYNE přicházejí s celkem monotónním, ale šlapavým remixem jinak slušné skladby “Dig“. To Method Man je americký raper známý z WU-TANG CLAN, kterému tady skladbu “Release Yo‘ Self“ zremixovali THE PRODIGY. Následují neznámí SALIVA hrající grunge/alternativní rock. Song “800“ je klidnější singl z debutního alba a je to příjemná rockovka. Něco podobného platí i o FIVE POINTE O, což byla alternativní kapela, která zde má skladbu “The Infinity“ z jediného bezejmenného alba, i když tohle je zase víc do nu metalu.

V závěrečné části vypravěč Jason Isaacs odříká úvodní informace z filmu o největší obchodní společnosti ve Spojených Státech na počátku 21. stol. – Umbrella Corporations, což působí jako předěl před následující čtveřicí skladeb. Ty složil Marilyn Manson spolu s Marco Beltramim (americký skladatel filmové hudby, např. série Vřískot, Vrána 3, Terminátor 3, Věc: počátek) a zastupují zde originální scénickou hudbu k filmu. Ta je instrumentální, plná elektrických kytar i industriálních zvuků. Za zmínku určitě stojí, že ve filmu taky zazněly skladby od FRONTLINE ASSEMBLY (“Existence“ a “Torched“), NINE INCH NAILS (“Fist Fuck“ rmx), SNIPESHANK , APOLLO 440 (“Wall of Death“) a JUNKIE XL.

Tenhle soundtrack je sice celkem fajn kompilace skladeb, které dokreslují akční scény, ale z dnešního hlediska bych do jeho koupě asi neinvestoval. Možná jako příloha časopisu by toto CD bylo ok, vhodné na nějakou pařbu k chlastání (pokud tam jste s lidma, co holdují drsnějším kytarám) nebo do auta. Ale jinak nic víc.

2002 Roadrunner records
země původu: USA
styl: industrial/nu metal/rock
čas: 72:30
odkaz: http://en.wikipedia.org

tracklist:

  1. Michaela Dicker – Red Queen
  2. SLIPKNOTMy Plague (New Abuse Mix)
  3. Marilyn MansonThe Fight Song (Slipknot Remix)
  4. COAL CHAMBER – Something Told Me
  5. THE CRYSTAL METHODName of the Game (Clean Name)
  6. ADEMA – Everyone
  7. FEAR FACTORY – Invisible Wounds (The Suture Mix)
  8. STATIC-X – Anything but This
  9. RAMMSTEIN – Halleluja
  10. DEPECHE MODE – Dirt
  11. ILL NIÑO – What Comes Around (Day of the Dead Mix)
  12. MUDVAYNEDig (Everything and Nothing Remix)
  13. Method Man – Release Yo‘ Self (The Prodigy Remix)
  14. SALIVA – 800 (Manson remix)
  15. FIVE POINTE O – The Infinity
  16. Jason Isaacs – The Umbrella Corporation
  17. Marilyn Manson and Marco Beltrami – Resident Evil Main Title Theme (Film Score)
  18. Marilyn Manson and Marco Beltrami – Seizure of Power (Film Score)
  19. Marilyn Manson and Marco Beltrami – Reunion (Film Score)
  20. Marilyn Manson and Marco Beltrami – Cleansing (Film Score)
  • Hodnocení Vlčí Boudy
Líbil se ti článek? Okomentuj ho níže.

O AUTOROVI

Tomáš Baran

Autor. Hudební nadšenec, který má na starost seriály nejen o filmové hudbě. V současnosti vedle své hudební odbornosti pracuje na rozšiřování znalostí pivních. Protože i pivo může mít tolik odstínů a chutí jako sama hudba. Kdo by mu takové starosti nezáviděl.


KOMENTÁŘE