logo

CRAIG ARMSTRONG – IN TIME (ORIGINAL MOTION PICTURE SOUNDTRACK)

Představte si, že jste se narodili ve 22. století, kdy lidstvo už nebaží po penězích, ale po čase. Každému je v den jeho pětadvacátých narozenin vyměřen jeden rok. A časovými jednotkami se všude platí. Zatímco chudí přežívají s hodinami, bohatí mají celé desítky let. A proti tomuto pořádku se rozhodne bojovat hlavní hrdina Will Salas stylem „bohatým brát a chudým dávat.“ Samozřejmě po boku sličné dívky, takže nechybí akčnost ani romantika. Ale pak se to trochu zvrhne v Bonnie a Clydea z budoucnosti. I když je základní myšlenka dobrá, škoda, že sklouzne do očekávané kýčovitosti. Občas ale zaujmou dialogy z jako z Malého prince („Kdybys měl tolik času jako já, jak bys s ním naložil?“ „Přestal bych ho sledovat“).

Film Vyměřený čas natočil v roce 2011 podle vlastního scénáře Andrew Niccol (Gattaca, Obchodník se smrtí), který do hlavní role obsadil hezounka Justina Timberlakea (The Social Network), známého hlavně jako popového zpěváka, ať ze sólové dráhy nebo z působení v boy bandu ´N SYNC.

Za hudbou k filmu stojí skladatel Craig Armstrong pocházející ze skotského Glasgow. Ten má na svém kontě práci na Moulin Rouge! (získal Zlatý Glóbus), Sběratel kostí, Velký Gatsby a za hudbu k filmu Ray (o Ray Charlesovi) obdržel ocenění Grammy. Spolupracoval také s Madonnou, U2 nebo Pavarottim. Celá nahrávka pak vznikla v londýnských AIR Studios, která založil George Martin (producent BEATLES) a točili v nich třeba MUSE, RED HOT CHILI PEPPERS nebo Robbie Williams. Tam spolupracoval se zvukovým inženýrem Geoffem Fosterem (podílel se např. na albech Björk, Stinga, PET SHOP BOYS a desítkách filmové hudby) a u mix pultu seděl Andy Bradfield (taky pěkně úctyhodné portfolio).

Armstrong, který zde nahrál piáno a klávesy, se nebojí kombinovat klasickou vážnou hudbu s moderním pojetím a popovými postupy (“Leaving The Zone“), což dává písním nový rozměr a není to jen majestátní orchestrální scénická hudba (dynamická “Abduction“). Ta dokáže zároveň gradovat, stejně jako zvolnit (“Mother´s Run“). Klavírní melodie jsou založeny na pocitech (“Ocean“), romantice (“Waking Up In Time“), jsou jednoduché, chytlavé, přesto si pořád pohrávají s ústředním motivem. Ten je tady hned v několika verzích včetně chorální (skotská zpěvačka Catherine O´Halloran). Soundtrack se nesnaží být futuristický, jen plyne s dějem příběhu. Pozvolna, lehce, účinně.

Nikdo nesmí být nesmrtelný, jestli má kvůli tomu zemřít člověk. 

V porovnání s jinými díly “In Time“ možná není nic extra, ale na poslech je to působivá kulisa. Už jen pro ten fakt, že album je rozkouskováno do 25 kratších skladeb, které jsou o to efektivnější a nestačí sklouznout k nudnému omílání.

2011 Lakeshore records
čas: 48:58
země původu: USA
odkazy: http://craigarmstrong.com
http://en.wikipedia.org/wiki/In_Time

tracklist:

1. In Time Main Theme
2. Lost Century
3. Dawn In Dayton
4. The Cost Of Living
5. Mother´s Run
6. Zones Of Time
7. Welcome To New Greenwich
8. Waking Up In Time
9. An Hour Ahead
10. Ocean
11. Abduction
12. Whatever We Have To
13. Mother’s Dress
14. Clock Watching
15. Sylvia Shoots
16. Backseat Love
17. Giving It Away
18. Rooftop Chase
19. You Saved My Life
20. Surrender
21. To Be Immortal
22. Leaving The Zone
23. In Time Choral Theme
24. There’s Still Time
25. In Time Main Theme (Orchestral)

A nakonec trailer
(Visited 66 times, 1 visits today)
  • Hodnocení Vlčí Boudy
Líbil se ti článek? Okomentuj ho níže.

O AUTOROVI

Tomáš Baran

Autor. Hudební nadšenec, který má na starost seriály nejen o filmové hudbě. V současnosti vedle své hudební odbornosti pracuje na rozšiřování znalostí pivních. Protože i pivo může mít tolik odstínů a chutí jako sama hudba. Kdo by mu takové starosti nezáviděl.


KOMENTÁŘE