logo

EA WARS! Electronic Arts a obvinění z podpory hazardu

S příchodem Star Wars Battlefront II. se zvedla vlna nevole proti společnosti EA, která údajně svým jednáním a herními možnostmi podporuje hazard a vznik závislosti na automatech. Jejich „lootcrates“ umožňují hráči náhodně získat lepší vybavení, pokud si připlatí. Tento způsob, známý též jako „pay-to-win“ (zaplať abys vyhrál) je však naprosto běžnou praktikou.

Star Wars Battlefront II. se stala jednou z nejočekávanějších her letošního roku. Krom famózního grafického zpracování přinesla i kampaň, která je kanonická a tím pádem je příběh o Iden Versio a její jednotce Inferno Squad oficiálně uznaným příběhem v rebootovaném Star Wars univerzu. Jenže jakkoli jsou fanoušci Battlefront zapálení do hry, nic se nedalo srovnat s tím, jak hněvivě osočili EA z podpory hazardu. A nebyli to jen hráči samotní. Dokonce i politici se pustili do války proti společnosti, která vytahuje z lidí peníze a učí mladé, že hrát automaty je naprosto normální.

Přestože se EA veřejně omluvilo s tím, že tohle skutečně neměli v plánu a lootcrates stáhli ze hry, i společnost Disney začala zvažovat odvolání licence. Toto rozhodnutí, zdá se, umocnila veřejná petice, kterou podepsalo přes 14 tisíc hráčů. Podle nich totiž tvůrcům vůbec nezáleží na zážitku ze hry, ale jen a pouze na vydělávání peněz. Aktivisté rovněž volali po tom, aby lidé přestali Star Wars Battlefront II. kupovat a nepodporovali tak vydřiduchy z EA.

Douglas Reilly, senior ředitel a brand manažer Lucasfilm se k tomuto tématu vyjádřil v rozhovoru pro GameBeat. „Myslím, že přesně tohle je ta výzva, které v branži všichni čelíme. Někdy neuděláte věci hned napoprvé správně a okamžitě rozlítíte statisíce nebo milióny hráčů. Musíte se jednoduše dál učit, chápat, jak věci mezi sebou fungují. A pak možná objevíte to, co je třeba změnit. To je nešťastná realita her s živými komponenty.“

Podle Reillyho mají Lucasfilm a EA pravidelné týdenní schůzky, na které byl přizván i Star Wars tvůrčí tým. Ten dostal za úkol pracovat na příbězích z univerza tak, aby dávaly smysl a zapadaly do něj.

Tato situace tak trochu připomíná i hněv na sociálních sítích a diskuzních fórech hry Star Wars The Old Republic. Je to válka dvou skupin. Když BioWare vydá příběhovou pasáž, lidé si stěžují, že mají málo akce. Když vyjde akční pasáž, ti druzí zase nemají nad čím přemýšlet. Kdo Star Wars The Old Republic hraje, dobře ví, že už dva dlouhé roky čekáme na nejoblíbenější postavy a ty stále ještě nepřichází. Ale i tak někteří hrajeme dál. Jen si nemáme komu postěžovat, neboť Star Wars The Old Republic je nekanonický příběh, takže hlavní autor Charles Boyd má volné pole působnosti.

Jak nakonec dopadnou rozhovory s EA a jestli o licenci na Star Wars přijdou, je zatím nejasné. Konflikt však dozajista přerostl do takových rozměrů, že odezva bude muset být smysluplná a dost diplomatická na to, aby uklidnila rozvášněné davy.

(Visited 100 times, 1 visits today)
Líbil se ti článek? Okomentuj ho níže.

O AUTOROVI

Autor. Scénárista bez místa, trekkie, kreslíř, spisovatel, fanda Star Wars a hráč SW: The Old Republic.


KOMENTÁŘE